Levering

Levering

Illums Bolighus fokuserer på rask levering både i Norge og i resten av verden. Ordre med leveringsadresse i Norge sendes med UPS, Postnord eller Dascher. Ordre med leveringsadresse i utlandet sendes med UPS. Så snart ordren er gått av gårde sendes pakkenummer på e-post. Ved ordre med leveringsadresse utenfor EU trekkes den danske moms fra med en gang. Illums Bolighus er ikke ansvarlig for betaling av toll og moms i import land. Fraktprisen regnes ut etter ordrens vekt. Ved levering af møbler med Dascher eller UPS er  dette til fortovskant.


HENTING OG LEVERING
Dersom du velger å hente varen din hos Illums Bolighus i Munkedamsveien 27 i Oslo betaler du ikke frakt.  Når bestillingen din er klar til avhenting vil du motta en bekreftelse på epost.  Denne eposten må fremvises ved henting sammen med gyldig ID.

Levering i Norge
Levering skjer vanligvis 2-7 arbeidsdager etter at din bestilling er godkjent.  Leveringstidene kan ikke garanteres og må anses som veiledende.  Illums Bolighus tar ikke ansvar for forsinkelser.  Dersom en vare ikke kan leveres som forventet vil du bli kontaktet og motta ny forventet leveringstid.  For utsolgte varer med kort leveringstid (<10 dager) vil du ikke bli kontaktet.  Ved lengre leveringstid vil du motta informasjon om forventet leveringstid.

Frakt innenfor Norge er beregnet til 65 kr.  Dette gjelder ikke for fraktfrie kampanjer.  

Pakker som ikke vil få plass i en postkasse vil bli lagt hos din nærmeste postutlevering.  Du vil få en hentemelding med 14 dagers hentefrist.  Etter dette vil pakken bli sendt tilbake til Illums Bolighus.  For uavhentede pakker forbeholder Illums Bolighus seg retten til å debitere et gebyr på kr 65 for de omkostninger forsendelsen har påført Illums Bolighus.


Levering til utlandet
Levering i Europa skjer vanligvis 6-8 arbeidsdager etter at Illums Bolighus har godkjent din bestilling. Utenfor Europa bestreber Illums Bolighus seg på å få varen levert 12-14 arbeidsdager etter at Illums Bolighus har godkjent din bestilling.  Leveringstidene kan ikke garanteres og må anses som veiledende.  Illums Bolighus tar ikke ansvar for forsinkelser som følge av problemer som måtte oppstå i forbindelse med frakt.

Fraktavgift på utenlandske forsendelser utregnes automatisk mens du handler basert på din leveringsadresse og bestillingens volum. Ettersom fraktrater er gjenstand for stadige justeringer forbeholder Illums Bolighus seg retten til å korrigere fraktavgiften i dialog med deg som kunde. Frakten angis ved aksept av bestillingen din i kjøpsprosessen.

Pakker som ikke vil få plass i en postkasse vil bli lagt hos din nærmeste postutlevering.  Herifra vil det sendes ut en hentemelding med en nærmere bestemt hentefrist.  Etter dette vil pakken bli sendt tilbake til Illums Bolighus.  For uavhentede pakker forbeholder Illums Bolighus seg retten til å debitere et gebyr på et beløp tilsvarende de ovenfor nevnte fraktpriser for de omkostninger forsendelsen har påført Illums Bolighus.


SKATTER, AVGIFTER OG TOLL
Varer som skal sendes til utlandet kan bli pålagt ulike skatter, avgifter og toll.  Illums Bolighus er ikke ansvarlig for eventuelle skatter, avgifter og toll som blir pålagt kundens bestilling ved sending til utlandet.


SPORING AV FORSENDELSER
Etter at Illums Bolighus har godkjent din ordre vil du få tilsendt et sporingsnummer på e-post.  En forsendelse kan normalt spores 12 timer etter at sporingsnummeret er mottatt.  Med sporingsnummeret kan du følge varen fra den blir sendt og frem til den ankommer leveringsstedet.


Ved spørsmål vedørende leveringen kan du kontakte Illums Bolighus sin kundeservice på telefon (+47) 22 01 55 10(Hverdager mellom 10.00-16.00) eller sende en epost til online@illumsbolighus.no.

 

UNDERSØKELSE AV VAREN
Etter at du har mottatt varen(e) skal du så snart som mulig undersøke om leveringen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varen(e) har feil eller mangler, og om varen(e) har blitt skadet i transport. 
For møbler som leveres på dør skal eventuelle transportskader meldes til sjåføren før eventuelle fraktpapirer signeres slik at skaden(e) blir registrert hos transportfirmaet. 
Deretter skal du så snart som mulig gi beskjed til Illums Bolighus.


KONTAKT
Henvendelser vedrørende nettbutikk og kjøp på nett: online@illumsbolighus.no
Henvendelser vedrørende No1: no1@illumsbolighus.no
Andre henvendelser: post@illumsbolighus.no
Telefon: (+47) 22 01 55 10

printlogo
Vi bruker cookies for å gi deg et brukervennlig nettsted. Les mer Ok